سرمایه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود به دلیل سادگی مراحل جرو شرکت های رایجی است که در ایران به ثبت می رسد و متقاضیان بسیاری دارد. به همین جهت تصمیم گرفتیم تا در این مقاله درباره حداقل سرمایه برای ثبت شرکت و هزینه های جانبی دیگر آن به شما توضیح دهیم تا انتها همراه ما باشید.

تعریف شرکت مسئولیت محدود 

شرکت مسئولیت محدود شرکتی است که بین 2 یا چند نفر به جهت انجام امور تجاری پایه گذاری می شود، در این شرکت هر یک شرکا تنها به میزان سرمایه ای که در شرکت گذاشته اند در مقابل قروض و یا تعهدات شرکت مسئول هستند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره ثبت شرکت با مسئولیت محدود

سرمایه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

سرمایه ثبت شرکت با مسئولیت محدود 

سرمایه شما هم میتواند نقدی و هم غیر نقدی باشد. طبق ماده 96 مدیران این شرکت باید تمامی سرمایه نقدی را تادیه و سرمایه غیر نقدی را تقویم و تسلیم کنند.

با توجه به اینکه میزان سرمایه هر یک از شرکا با توجه به برگ سهام مشخص نمی شود بنابراین طبق ماده 97 لازم است که در شرکتنامه میزان سهم الشرکه غیرنقدی هر یک از شرکا به طور کامل قید شود.

در قانون تجارت ایران حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود تعیین نشده است اما در لایجه اصلاح قانون در ماده 742 حداقل سرمایه یک میلیون ریال تعیین شده است که تمام آن باید به حساب شرکت واریز شود.

مالیات ثبت شرکت با مسئولیت محدود

مالیات شرکت با مسئولیت محدود 

در حالت کلی دو نوع مالیات برای این شرکت شامل میشود، یکی مالیات مربوط به عملکرد شرکت است که بر اساس سود های حاصل از فروش و یا خدمات حاصل می شود و دیگری مربوط به ارزش افزوده است که فروشنده را موظف می کند مقداری هزینه تحت عنوان مالیات ار خریدار گرفته و آن را به امور اداره مالیات تحویل دهد.

سهم الشرکه و نحوه انتقال آن

در بالا اشاره کردیم که برای شرکت با مسئولیت محدود سرمایه به صورت سهامی تقسیم نمی شود و تنها به صورت سهم الشرکه می‌باشد که برای آن ورقه‌ای به نام سهم الشرکه صادر نمی‌شود.

انتقال سهم در شرکت با مسئولیت محدود

مطابق ماده 102 در قانون تجارت در شرکت مسئولت محدود سهم الشرکه نمی‌تواند به صورت اوراق تجارتی قابل انتقال،اعم از با نام و بی نام و…در آید؛ همچنین این امکان وجود ندارد که شرکا سهم الشرکه خود را به شخص دیگری منتقل نمایند مگر با رضایت تعدادی از شرکاء که حداقل چهار سوم سرمایه متعلق به آن‌ها بوده و اکثریت عددی نیز داشته باشند.

بر اساس ماده 103 قانون تجارت امکان انتقال وجود ندارد مگراینکه طبق سند رسمی باشد، بنابراین شرکا برای انتقال سهم الشرکه باید به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند و با تنظیم سند رسمی برای انتقال سهم اقدام نمایند.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی با حداقل سرمایه ثبت شرکت با مسئولیت محدود آشنا نماییم.

شما می توانید تمامی مراحل ثبت شرکت خود را از صفر تا صد به کارشناسان حرفه ای ثبت شرکت پایتخت بسپارید. جهت مشاوره رایگاه با شماره های زیر تماس بگیرید:

شعبه مرکزی : 88742720 – 88174757

شعبه شمال : 22845837 – 22890428

شعبه شرق : 77574670 – 77259366

شعبه جنوب : 330960480 – 55925729

شعبه غرب : 46042483

امتیاز دهی از راست به چپ است
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.